Peugeot
Poznaj markę

Peugeot

Historia

Początki rodzinnej przedsiębiorczości

Historia marki Peugeot sięga wczesnego XIX wieku, kiedy to rodzina Peugeot założyła przedsiębiorstwo w miejscowości Sochaux we Francji. Początkowo firma zajmowała się produkcją narzędzi oraz pił ręcznych, a w 1810 roku przekształciła się w spółkę jawną Frères Peugeot. Dynamiczny rozwój przemysłu i innowacyjność były głównymi czynnikami, które przyczyniły się do sukcesu przedsiębiorstwa.

W 1889 roku, dzięki Armandowi Peugeot, firma zainteresowała się nowo powstającym przemysłem motoryzacyjnym. To właśnie Armand, po spotkaniu z wynalazcami takimi jak Gottlieb Daimler, zdecydował o rozpoczęciu prac nad pierwszym pojazdem mechanicznym marki, którym był trójkołowy parowy quadricycle.

Rozwój motoryzacyjnej gałęzi Peugeot

Pierwszy samochód z silnikiem spalinowym Peugeot został zaprezentowany w 1890 roku. Był to wynik współpracy z Leonem Serpolletem, inżynierem specjalizującym się w konstrukcji silników parowych. Wiele innych modeli szybko poszło w jego ślady, a każdy kolejny był ulepszeniem poprzednich, umacniając pozycję Peugeot jako innowacyjnego producenta w szybko rosnącej branży motoryzacyjnej.

W 1896 roku powstała autonomiczna firma Automobiles Peugeot. Marka ta niebawem zyskała renomę dzięki produkcji niezawodnych i wydajnych samochodów. Przełomem była prezentacja modelu Peugeot L76 w 1912 roku, który jako pierwszy miał silnik z czterema zaworami na cylinder. Takie podejście do konstrukcji mechanicznej było rewolucyjne i zapoczątkowało trwałe miejsce Peugeot w historii automobilizmu.

Opis

Innowacje i technologia w Peugeot

Innowacyjność to jeden z filarów, na których zbudowana jest reputacja marki Peugeot. Od wprowadzenia modelu 201 w 1929 roku, jako pierwszego samochodu na świecie z zerem w środku nazwy, Peugeot nieustannie wprowadza innowacje. W XXI wieku firma skupia się na rozwijaniu zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, takich jak Peugeot i-Cockpit oraz elektronicznych technologii bezpieczeństwa.

W odpowiedzi na rosnące znaczenie ekologii w motoryzacji, Peugeot intensywnie pracuje nad rozwojem swojej oferty pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Modele takie jak Peugeot e-208 czy SUV e-2008 są dowodem na to, że francuska marka aktywnie dąży do zredukowania emisji spalin i wpisania się w trend zrównoważonego rozwoju.

Peugeot na rynkach międzynarodowych

Peugeot, jako globalna marka, odnosi sukcesy nie tylko na europejskim rynku, lecz także poza granicami Starego Kontynentu. Obecność marki na kluczowych rynkach, takich jak Ameryka Południowa, Afryka czy Chiny, przyczynia się do jej dynamicznego rozwoju. Wprowadzanie modeli dostosowanych do lokalnych potrzeb i preferencji pozwala Peugeot utrzymać silną pozycję na światowej scenie motoryzacyjnej.

Dążenie Peugeota do bycia liderem w dziedzinie innowacji znajduje odzwierciedlenie także w jego udziale w międzynarodowych wyścigach i zawodach motoryzacyjnych. Sukcesy w rajdach, wyścigach długodystansowych i innych prestiżowych imprezach sportowych są najlepszym potwierdzeniem jakości i wydajności pojazdów tej marki.

Popularne modele

106, 107, 108, 205, 206, 207, 208, 306, 307, 308, 405, 406, 407, 504, 505, 508, 604, 605, 607, 1007, 2008, 3008, 4007, 4008, 5008, 508 RXH, RCZ, Rifter, Traveller.

Technologia

System Grip Control

Peugeot jest znany z wprowadzenia systemu Grip Control, który zwiększa zdolności trakcyjne pojazdów z napędem na przednie koła w trudnych warunkach drogowych. Technologia ta pozwala kierowcy na wybór jednego z kilku trybów jazdy, dostosowanych do różnorodnych nawierzchni, takich jak błoto, piasek czy śnieg. Grip Control współpracuje z systemem kontroli trakcji, optymalizując przyczepność na każdym kole niezależnie.

Wykorzystanie tej technologii umożliwiło producentowi oferowanie pojazdów bardziej uniwersalnych, które radzą sobie w lekkim terenie pomimo braku klasycznego napędu 4×4. Grip Control jest szczególnie ceniony przez użytkowników ceniących sobie wszechstronność crossoverów i SUV-ów marki Peugeot.

Hybrydowy napęd diesel-electric HYbrid4

Peugeot był pierwszym producentem samochodów, który wprowadził na rynek masowy hybrydowy napęd diesel-elektryczny HYbrid4. Ta innowacyjna technologia ukazała się po raz pierwszy w modelu 3008 HYbrid4 w 2012 roku. Połączenie silnika diesla z motorem elektrycznym pozwoliło nie tylko na zmniejszenie emisji CO2, ale także na osiągnięcie większej efektywności paliwowej.

Koncepcja HYbrid4 zakłada, że silnik spalinowy napędza koła przednie, podczas gdy silnik elektryczny jest odpowiedzialny za napęd tylnych kół. Umożliwia to także krótkie jazdy w trybie całkowicie elektrycznym, co jest korzystne zwłaszcza podczas jazdy miejskiej. Zastosowanie tej technologii podkreśliło zaangażowanie Peugeot w rozwój ekologicznych rozwiązań transportowych.

Popularne silniki

1.4 HDi, 1.6 HDi, 1.6 BlueHDi, 2.0 HDi, 1.2 PureTech, 1.6 THP, 1.4 VTi, 1.6 VTi, 2.0 BlueHDi, 1.5 BlueHDi, 1.0 PureTech, 1.1i, 1.4i, 1.6i, 2.0i

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Please note

This is a widgetized sidebar area and you can place any widget here, as you would with the classic WordPress sidebar.