Porsche
Poznaj markę

Porsche

Historia

Początki marki Porsche

Założenie firmy Porsche można przypisać do jednego wyjątkowego człowieka – Ferdinanda Porsche, który był nie tylko utalentowanym inżynierem, ale również wizjonerskim przedsiębiorcą. Historia Porsche zaczyna się w 1931 roku, kiedy to Ferdinand Porsche otworzył swoje własne biuro konstrukcyjne ‘Dr. Ing. h. c. F. Porsche GmbH’ w Stuttgartcie w Niemczech. Choć początkowo firma skupiała się na doradztwie i rozwoju technologii motoryzacyjnych dla innych firm, to marzenie o stworzeniu własnego samochodu szybko stało się głównym celem Porsche.

Wiele innowacyjnych rozwiązań i konstrukcji pojazdów opracowanych przez zespół Ferdinanda Porsche stanowiło podwaliny dla przyszłego sukcesu marki. Jednym z pierwszych zleceń było opracowanie koncepcji dla niemieckiej firmy Auto Union, która później stała się częścią Audi. Projekt Porsche Typ 64, znany również jako “Porsche 64”, został zaprojektowany w 1939 roku i często jest uważany za protoplastę wszystkich przyszłych samochodów Porsche.

Rozwój firmy i powstanie ikonicznego modelu 356

Ważnym kamieniem milowym w historii Porsche było wprowadzenie pierwszego samochodu sygnowanego nazwą Porsche – modelu 356, którego projekt nadzorował syn Ferdinanda, Ferry Porsche. Oficjalny debiut tego modelu miał miejsce w 1948 roku. Samochód ten odznaczał się charakterystyczną lekką konstrukcją, tylnym silnikiem oraz doskonałymi osiągami, które szybko zyskały uznanie i popularność wśród miłośników motoryzacji. Produkcja Porsche 356 była kontynuowana aż do połowy lat 60., kiedy to zastąpił go jeszcze bardziej ikoniczny model – Porsche 911.

Model 911, zaprojektowany przez wnuka Ferdinanda, Ferdinanda Alexander Porsche, zrewolucjonizował świat motoryzacji swym unikatowym designem i dynamicznymi właściwościami jezdnymi. Zaprezentowany po raz pierwszy w 1963 roku, stał się synonimem luksusowych sportowych samochodów i szybko stał się najbardziej rozpoznawalnym modelem marki Porsche. Niezmiennie produkowany do dziś, z każdą kolejną generacją 911 potwierdza swoją pozycję ikony motoryzacyjnego świata.

Opis

Filozofia i innowacje Porsche

Porsche od zawsze stawiało na innowacje i zaawansowaną technologię w projektowaniu swoich pojazdów. Tworzenie samochodów które są jednocześnie potężne, eleganckie oraz efektywne to dla marki priorytet. To podejście jest widoczne nie tylko w ciągłym doskonaleniu klasycznych modeli, ale też w inwestowaniu w nowe technologie, takie jak elektryfikacja napędu, czy zaawansowane systemy wspomagające kierowcę.

Odpowiedzialność ekologiczna stała się szczególnie ważnym aspektem działalności Porsche. Wprowadzenie modelu Porsche Taycan, pierwszego w pełni elektrycznego sportowego samochodu tej marki, podkreśla zaangażowanie firmy w przyszłościową mobilność. Ta inicjatywa nie tylko umacnia pozycję Porsche jako lidera innowacji, ale również jest odpowiedzią na rosnący popyt rynkowy oraz wymogi dotyczące ochrony środowiska.

Globalna obecność i sukcesy w sportach motorowych

Porsche od dawna cieszy się uznaniem na arenie międzynarodowej, z dworcami dealerskimi i serwisami rozsianymi po całym świecie. Marka ta jest synonimem prestiżu i ekskluzywności, co sprawia, że klientów marki można znaleźć w każdym zakątku globu. Rozpoznawalność Porsche wynika także z bogatej historii sukcesów w sportach motorowych. Od legendarnych wyścigów 24h Le Mans po różnego rodzaju serie wyścigowe i rajdy – Porsche odnosiło zwycięstwa na wielu polach, wykorzystując doświadczenia zdobyte na torze do udoskonalenia swoich pojazdów seryjnych.

Uczestnictwo w wyścigach nie ustaje do dzisiaj, co pokazuje zaangażowanie marki w ciągłe udowadnianie wyższości swojej technologii i designu. Zespoły wyścigowe Porsche kontynuują tradycję, biorąc udział w najbardziej prestiżowych wydarzeniach motorsportu na świecie, dostarczając emocji fanom szybkiej jazdy i wpływając na to, jak marka jest postrzegana w przestrzeni publicznej.

Popularne modele

911, Cayman, Boxster, Panamera, Cayenne, Macan, Taycan, 918 Spyder, Carrera GT, 944, 928, 968, 914, 356.

Technologia

Porsche Doppelkupplung (PDK)

System Porsche Doppelkupplung, znany zwykle jako PDK, to rewolucyjna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem, która została wprowadzona przez Porsche w latach 80. XX wieku, początkowo w wyścigach samochodowych. Umożliwia ona szybką i prawie bezstratną zmianę biegów bez utraty mocy, znacząco przyspieszając czas reakcji i poprawiając dynamikę jazdy.

Technologia ta zyskała ogromną popularność i została później zaadaptowana do użytku w samochodach seryjnych. PDK znacznie poprawia komfort jazdy, a jednocześnie pozwala na osiągi na poziomie manualnych skrzyń biegów, co czyni ją bardzo atrakcyjną dla szerokiego grona kierowców ceniących zarówno wygodę jak i sportowe doznania za kierownicą.

Porsche Active Suspension Management (PASM)

Porsche Active Suspension Management (PASM) to system aktywnego zarządzania zawieszeniem opracowany przez firmę Porsche. System ten dynamicznie dostosowuje charakterystykę zawieszenia do warunków jazdy, zapewniając optymalny komfort i stabilność. PASM pozwala kierowcy wybrać między różnymi ustawieniami zawieszenia, co przekłada się na znacznie lepsze właściwości jezdne pojazdu.

Pierwsze wersje PASM pojawiły się już w modelach z początku XXI wieku i od tego czasu technologia ta była ciągle udoskonalana. Obecnie jest to jedna z kluczowych technologii wyróżniających samochody Porsche na tle konkurencji, która jest stosowana w większości nowych modeli tej marki.

Porsche Torque Vectoring (PTV) i Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)

Porsche Torque Vectoring (PTV) oraz jego zaawansowana wersja Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) to innowacyjne systemy kontroli trakcji, które poprawiają manewrowość i stabilność pojazdu przez inteligentne rozdzielanie momentu obrotowego między kołami tylnej osi. W zależności od potrzeb, PTV może zwiększyć moment obrotowy na jednym kole, jednocześnie redukując go na drugim, co znacząco poprawia możliwości przyspieszania w zakrętach.

PTV Plus jest jeszcze bardziej zaawansowaną technologią, często stosowaną w mocniejszych i droższych modelach Porsche. Umożliwia jeszcze precyzyjniejsze sterowanie momentem obrotowym, a także współpracuje z elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym, dając kierowcy nieporównywalne wrażenia z jazdy oraz maksymalną kontrolę nad pojazdem nawet przy bardzo dynamicznym stylu jazdy.

Popularne silniki

M64, M96, M97, MA1, MCY, MDG, M30, M49, Mezger.

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Please note

This is a widgetized sidebar area and you can place any widget here, as you would with the classic WordPress sidebar.