Fisker
Poznaj markę

Fisker

Historia

Początki marki Fisker

Założona przez Henrika Fiskera i Bernharda Koehlera w 2007 roku, marka Fisker Automotive od samego początku stawiała sobie za cel tworzenie luksusowych samochodów elektrycznych z dbałością o design i innowacje technologiczne. Henrik Fisker, znany wcześniej jako projektant takich samochodów jak BMW Z8 czy Aston Martin DB9, postanowił zaangażować swoje bogate doświadczenie w branży automotive do stworzenia ekologicznej, ale jednocześnie stylowej i wysokowydajnej marki samochodowej.

Debiutowanie na rynku modelu Fisker Karma w 2011 roku było wynikiem kombinacji wizji artystycznej Fiskera i jego przekonania o potrzebie oferowania ekologicznych rozwiązań motoryzacyjnych. Hybridowe coupé z plug-in zostało ciepło przyjęte przez krytyków ze względu na swoją unikatowość, luksusowe wykonanie i zaawansowanie technologiczne, pomimo trudności związanych z uruchomieniem nowej marki w kryzysie ekonomicznym.

Rozwój i przeciwności

Marka Fisker, chociaż z początku napotkała szereg wyzwań technicznych oraz finansowych, nie porzuciła swoich ambicji. Niepowodzenia związane z bateriami dostarczanymi przez A123 Systems, które skutkowały koniecznością przeprowadzenia drogich akcji serwisowych, oraz zniszczenia dużej partii samochodów podczas huraganu Sandy, mocno nadwyrężyły finanse firmy. W efekcie, w 2013 roku Fisker Automotive ogłosiła upadłość i została kupiona przez chiński koncern Wanxiang Group.

Jednak historia marki nie zakończyła się tym wydarzeniem. W 2016 roku Henrik Fisker zdecydował się na ponowne wejście na rynek z nową firmą – Fisker Inc., prezentując ambitne projekty jak Fisker EMotion, a później również innowacyjny projekt SUV-a elektrycznego – Fisker Ocean. Pokazało to determinację i ciągłe dążenie do bycia na czele zmian w przemyśle automotive oraz wkład w rozwój elektromobilności.

Opis

Innowacje i technologie

Fisker nieustannie dąży do wprowadzania innowacji w dziedzinie samochodów elektrycznych, co objawia się m.in. poprzez rozwój zaawansowanych technologii baterii, takich jak solid-state batteries (baterie na ciele stałym), które mają oferować znacznie większy zasięg i krótszy czas ładowania niż obecnie stosowane systemy. Wprowadzenie tych technologii ma potencjał, aby znacząco przyspieszyć przyjęcie samochodów elektrycznych na rynku głównego.

Projekt Fisker Ocean to także dowód na innowacyjność marki. SUV zaprojektowany został z myślą o zrównoważonym rozwoju, wykorzystując do produkcji materiały pochodzące z recyklingu i bezpieczne dla środowiska. Ponadto, Fisker Ocean ma być wyposażony w fotowoltaiczny dach, który będzie wspomagać ładowanie baterii, a tym samym zwiększać zasięg pojazdu.

Planowanie na przyszłość

Fisker Inc. aktywnie planuje przyszłość, ogłaszając strategię produkcji i globalną sprzedaż swoich pojazdów. Działania te wspierane są przez strategiczne partnerstwa z kluczowymi dostawcami i producentami, co ma zapewnić nie tylko innowacyjność, ale również konkurencyjność cenową i jakość wykonania. Firma stawia na globalne rozwiązania mobilności i współpracę z innymi podmiotami branży, by skutecznie przejąć udział w szybko rozwijającym się sektorze elektromobilności.

Kolejnym krokiem w rozwoju jest zapowiedź wprowadzenia modelu Fisker Pear, który ma być dostępny w niższej cenie niż Fisker Ocean, oferując tym samym dostęp do marki szerszej grupie klientów. We współpracy z Foxconn, Fisker planuje zawojować rynek jakościowymi i przystępnymi cenowo pojazdami elektrycznymi, mającymi stanowić alternatywę dla tradycyjnych samochodów spalinowych.

Popularne modele

Karma, Ocean, EMotion

Technologia

Technologia wodorowych ogniwa paliwowe firmy Fisker

Fisker Automotive, założona przez Henrika Fiskera, zwróciła uwagę na rynku motoryzacyjnym dzięki swojej innowacyjności w dziedzinie elektrycznych samochodów o wysokich osiągach. Jednym z ciekawszych projektów jest ich technologia wykorzystująca ogniwa wodorowe. Ta alternatywa dla tradycyjnych akumulatorów EV oferuje możliwość szybkiego tankowania i większy zasięg, otwierając nowe możliwości dla przyszłych samochodów elektrycznych.

Technologie wykorzystywane przez Fisker w zakresie ogniw paliwowych opierają się na elektrochemicznej konwersji energii przechowywanej w wodorze bezpośrednio w elektryczność. Ogniwa te są nie tylko wydajne, ale także przyjazne dla środowiska, ponieważ ich jedynym produktem ubocznym jest woda. Włączenie tej technologii do portfolio Fisker może znacząco wpłynąć na przyszłość motoryzacji, zwłaszcza w kontekście zwiększającej się świadomości ekologicznej i potrzeby redukcji emisji CO2.

Innowacyjne podejście do projektowania pojazdów

Oprócz rozwoju technologii ogniw wodorowych, Fisker wypracował sobie renomę dzięki oryginalnemu podejściu do projektowania aut. Ich pojazdy, takie jak Fisker Karma, były jednymi z pierwszych luksusowych samochodów plug-in hybrid na rynku, łącząc zaawansowane rozwiązania technologiczne z przyciągającą oko stylistyką. Design tych samochodów nie tylko wyróżnia się na drodze, ale też odzwierciedla dbałość o aspekty ekologiczne, m.in. przez stosowanie materiałów z recyklingu oraz ekologicznych komponentów wnętrza.

Firma Fisker nieustannie poszukuje innowacyjnych rozwiązań, co znajduje odzwierciedlenie w ich unikalnym podejściu do integracji najnowszych technologii z użytkowymi aspektami pojazdów. Na przykład, zapowiedzieli wykorzystanie ultracienkich baterii typu solid-state, które mają zapewnić większą gęstość energii oraz krótsze czasy ładowania w porównaniu do tradycyjnych akumulatorów litowo-jonowych. Takie kroki potwierdzają pozycję Fisker jako marki szukającej nowych ścieżek rozwoju samochodów elektrycznych.

Popularne silniki

Fisker Automotive początkowo koncentrował się na pojazdach z napędem hybrydowym plug-in, takich jak Fisker Karma, i nie produkował tradycyjnych silników spalinowych pod własną marką. Zamiast tego, Fisker Karma był wyposażony w silnik Range-Extender, który był produkowany przez General Motors. Oznacza to, że nie ma on typowych oznaczeń silników spod marki Fisker, ponieważ samochód korzystał z jednostki GM Ecotec LNF 2.0L turbocharged I4 jako generatora do ładowania akumulatorów.

W późniejszym czasie Fisker planuje wprowadzić na rynek modele elektryczne, takie jak Fisker Ocean czy Fisker Emotion. W przypadku tych samochodów, będą one wykorzystywać silniki elektryczne, które także nie posiadają oznaczeń typowych dla klasycznych silników spalinowych. 

Jeśli Fisker będzie używał specyficznych oznaczeń dla swoich silników elektrycznych, te informacje mogą być dostępne po ich oficjalnym wprowadzeniu na rynek. Na dzień dzisiejszy (stan na przed 2023 rok) nie ma listy oznaczeń silników Fiskera, ponieważ firma ta skupia się na pojazdach elektrycznych, a nie na produkcji klasycznych silników spalinowych.

Instagram

Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .

Please note

This is a widgetized sidebar area and you can place any widget here, as you would with the classic WordPress sidebar.